onsdag 26 december 2012

Kort introduktion


Vem är jag? Vet knappt själv, men jag har ett brinnande intresse för gamla vackra saker. Går ofta på loppis, second handbutiker och auktioner. Har samlat på mig en del under åren och gör fortfarande...
  • Föddes på 50-talet
  • Tonåring på 60-talet
  • Egen familj på 70-talet
  • Decennierna då livet rusade på, 80- och 90-talet. Tre småbarn, karriär, hus och hem. En tuff tid, när man tänker tillbaka.
  • Skördar frukterna från de frön jag sått, 2000-talet.  Decenniet har präglats av ett eget företag, ett litet blomstrande sådant. Tuffar på i vardagen och tar mig tid att njuta.

Min unga, vackra skateboardåkande arkitekt, min yngste son, gossen som förverkligar mina drömmar, och som lever så som jag hade önskat leva! Åh, vad jag älskar våra stunder av intressanta samtal!

Min dotter, mellanbarnet den efterlängtade flickan. Hon blev en sökare, reste och reste. Har lämnat delar av sitt hjärta på många av jordens mest avlägsna platser. Hittade till slut sin trygghet i Bryssel! Min älskade svärson Raphael, språkgeniet, vågade steget att flytta hit till Sverige! Nu är de nära oss, och jag har fått två belgiska, och två svenska barnbarn! Älskar dom!

Min förstfödde, kämpen, den allvarsamme, som tar livet på största allvar. Vill så gärna locka fram hans glädje och hans leende ...svårt, men när jag lyckats, så lever jag länge på det! Han lever så som man levde förr. Ett hus bygger man för att leva i för alltid, kvinnan man väljer är naturligtvis för alltid, barnen, ja, de är naturligtvis det viktigaste i hans liv. Jobbet, där satsar man allt. Och självklart, då blir man värdefull. Mitt hjärta, du ger så mycket och begär så lite!

Nu är tiden inne att odla mina egna intressen!

Min man, Olle huvudpersonen i mitt liv, är pappan, den jag valde, den jag älskar, och som stöttar mig i allt...

...eller i alla fall i det mesta.


2 kommentarer:

  1. Hej! Viken fin blogg du har, hittade den "i misstag" i dag via din kommentar någon stans. Fina fynd har du gjort också, mycket som jag gillar. Du skriver så fint i din introduktion, jag blev helt rörd. Jag är också en ganska ny loppisgalen bloggare, titta gärna in om du vill. (ja fast loppisgalen har jag varit alltid =))

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så roligt att du tycker om det jag skriver, det är ju jättekul att få kontakt så här, och kunna dela sina intressen med likasinnade!

    SvaraRadera