söndag 27 januari 2013

Januaris fynd från loppis och second hand

Som den ovana bloggare jag är, så kommer mina inlägg alltför sällan! Har inte hittat någon rutin ännu, och tiden vill inte räcka till för allt man vill göra! Känns det igen?

Började dagen (igår) med att stiga upp i ottan, ruska liv i mannan i mitt liv, och lyckades att få honom att följa med till Erikshjälpen, där öppnas det kl. 9.00, och då får man vara på plats om det ska vara någon mening med besöket.

Jag fann en stor färgsprakande "eldig" vas från Elme glasbruk ur serien Peacock, den får mig att tänka på fyrverkerier!
 En rar liten blomkruka från Ekeby, och en söt liten lampa i glas, i form av en flugsvamp av okänd härkomst.
 Två vackra ramar i vitmetall, och ett fint diskställ i "stringutförande".
 Ett vackert gammalt silverarmband i fint skick.
 Ett par gamla charmiga skinntofflor till ett litet barn, ( små barnskor är något som jag bara älskar, ska visa min samling så småningom).
 Köpte också ett par riktigt fina bilhandskar i nappa, de kommer nog ut på Tradera för jag har ingen veteranbil, och för stora är dom också!

Till sist så köpte jag också en utsökt vacker fågel av Gunnar Nylund, den har en skada, men skadan är mycket smakfullt placerad, under stjärtfjädern, så den fick följa med hem ändå, och jag bara älskar den!




Kopparna Maj-Lis från Gefle fick vara med på bilden, de fyndades också nu i Januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar