måndag 28 januari 2013

Mer ändå!

Oj, det är dags att bänka sig framför datorn och lägga ut lite fynd, det börjar bli fullt i mitt "Traderarum"
och börjar också planera för årets Superloppis i Vänersborg.
I Vänersborgs fina nya arena anordnas för andra året ett jätteloppis som förra året blev en succe`.
Det blir den 6-7 April, kom dit, den är värd ett besök!

...men här kommer fler januarifynd!




Fina galongalgar med nitar, kostade endast fem kronor styck!




Tolv meter oanvänd lakansväv av hög kvalitet, mera galgar, små fina barnskor från sjuttiotalet, stor tjur och skål Rimini Blue från Bitossi, en sylupp kan kanske komma till användning nån gång? Och lite till...



Riktigt retro blev det den här gången! Två söta femtiotals säng/bordslampor med originalskärm i plast.
Två Maj-Lis från Upsala Ekeby och två Elvy från Rörstrand, och en stor härlig duk.
Det gamla låset, ett Yale med nyckeln kvar kunde jag heller inte motstå!
Hoppsan, den efterhängsna bokföringen skulle naturligtvis komma med på bilden, och ja, jag lagade mat samtidigt som jag fotade, skulle försöka att vara riktigt effektiv...!




Ett charmigt gammalt tyg som förmodligen har varit en barnkammargardin, det är såå fint, eller hur?




Lampor, lampor, lampor! Varför kan jag inte låta bli? Gulnade sladdar, stickproppar som inte passar, alltid en massa pyssel innan de är i ordning.
Men jo, jag vet, de tillför så mycket. Ljus, så klart, men också så mycket annat.
Just denna lampa köptes på Erikshjälpen, visst är den fin!

4 kommentarer:

  1. Många fina fynd! Gillar lampan på sista bilden...och den stora duken....wow!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den fin! Så roligt med din kommentar, du är den första att kommentera på min ganska nya blogg! Fina fådda stolar! Grattis till dom!

      Radera
  2. hej! jag letar efter dessa urläckra galgar till ett rimligt pris. Var hittade du din! Varma hälsningar / Johanna

    SvaraRadera
  3. Hej Johanna!
    Jo, dessa hittade jag på ett loppis, men jag såg några på Tradera häromdagen under rubriken "Plast". De var felstavade, så sök på "galjar" så hittar du dom nog, om inte auktionen har gått ut!
    Lycka till!

    SvaraRadera