torsdag 7 mars 2013

Vart tar tiden vägen?

Ja, det frågar jag mig, men visst, egentligen vet jag det, men jag är lite dålig på att strukturera upp och planera. I alla fall fritiden!

Jag provade en dag ett tips från Underbara Clara, www.underbaraclaras.com, där hon visar hur hon gör en punktlista på dagens sysslor. T.ex:

  • Kolla mailen, 20 min.
  • skriv ett inlägg i bloggen, 40 min.
  • Motionsrunda, 45 min.
  • Laga lunch och äta, 1,5 tim.
Osv, osv.

Jag kan berätta att min punktlista sprack redan på första punkten! Det var telefomsamtal, ... oj, måste bara byta hundarnas vatten, ... hjälp, där ligger tvätt som ska till tvättstugan, ...Ja visst ja, jag skulle ju kolla mailen,  hoppsan, det måste jag ju svara på! ... och ja, den måste jag ju ringa, ...och förbaskat, det pappret skulle ju revisorn ha, hur kollar man det...? Ringa skatteverket, telefonkööööö!

Ja, så blev det med min punktlista, undrar hur Clara lyckas, med småbarn och allt...?

I går, onsdag, min lediga dag, stod bara en punkt,  eller två? eller tre? på min lista, först skulle jag i alla fall städa och sortera i mitt "Traderarum".

Jag började plocka med en del gammalt linne som jag köpt, se tidigare inlägg, för man kan ju göra flera saker samtidigt, eller hur?

                                                                             



Linnedukar, gamla vackra lakan, broderade gardiner, skänkdukar och fina broderade örngott. Ja det var en hel del som behövde fräschas upp, tvättas och vikas och manglas.

När sista duken var manglad var det nästan natt och schemat hade spruckit en än gång.

Men hur gick det med traderarummet? Ja det står som tidigare, men det springer ju inte ifrån mig, och annonserna på Tradera får sättas in nästa gång jag är ledig...på lördag, men det är ju min loppisdag!

Få se hur det blir då!

Så här ser det ut i mitt traderarum!


                                                                               
Någorlunda koll...

  
oreda!

  
en salig blandning!


Roliga retroklänningar och annat fint!



Hattar gardiner och dukar,



 och en av många högar med roliga tyger.

...Det hade varit enklare att samla på frimärken...









1 kommentar:

  1. Ååh, jag vill komma och svänga och vända i ditt Tradera-rum =)där var saker som såg riktigt fina ut, tyger o lampa o klänningar o..........

    SvaraRadera